Efter dödshoten – Vanessa vill polisanmäla

Vanessa Lopez, 25, är ute i verkligheten efter 43 dagar i ”Big Brother”-huset. På utsidan har man den senaste veckan kunnat följa de hårda ord Gurkan Gasi, 26, yttrat bakom den transexuella blondinens rygg. Själv visste hon inget – förrän nu – och är besviken på både sin medtävlande och produktionen. I en exklusiv intervju med Starlounge förklarar Vanessa att hon till och med funderar på en polisanmälan.

 

Vanessa har precis chattat klart med tittarna på ”Big Brother”:s officiella sajt när Starlounge når henne på telefon, och hon är allt annat än glad över att få höra vad Gurkan sagt om henne.

— Jag har inte sett klippen, men av det jag hört hittills så är jag väldigt besviken på hur ”Big Brother” har hanterat det. Jag blev inte alls informerad av vad som hände när jag var i huset, och Gurkan sa aldrig någonting till mig heller, säger hon till Starlounge.

— Han hotade mig ju, han sa att han inte brydde sig om han skulle åka i fängelse och han sa att han skulle bajsa i min säng. Jag är väldigt besviken på dem. Jag tycker att de har agerat väldigt dåligt.

Vanessa är mest besviken på att hon inte blivit upplyst om vad som sagts om henne medan hon fortfarande var kvar i huset:

— De skulle ha informerat mig, för jag hade kunnat ta det med honom. Och då hade jag varnat honom, sagt att så där kan man inte göra, det pågick ju systematiskt. Hade han fortsatt då så skulle jag anmält honom, säger hon.

Vanessa berättar även att hon heller inte hade valt att stanna om hon hört Gurkans ord.

— Hade jag vetat vad han sagt hade jag självklart inte velat vara kvar. Jag hade gått ut då.

Hon är heller inte enbart besviken på Gurkan och produktionen.

— Jag tycker att det var fult av hela gruppen som hörde vad det var Gurkan sa och hur han höll på bakom min rygg. Han gav sig på min könsidentitet, och ingen sa någonting alls till mig.

Vanessa berättar att det nu, eftersom hon fram tills idag inte haft möjlighet att agera på vad som sagts bakom hennes rygg, är prio ett att utreda hur hon kan få upprättelse.

— Jag ska ta mig ner till min familj, jag har en del grejer att ta tag i nu gällande vad jag har hört och vad som har pågått. Och hur ”Big Brother” har hanterat det, det är ingenting jag kommer att bara acceptera. Jag ska ta det här vidare.

— Jag vet inte vad som går att göra med det, jag ska göra allt jag kan. Om det är möjligt så kommer jag absolut att polisanmäla.

Om det är Gurkan eller produktionen hon kommer att rikta anmälan mot kan hon inte svara på.

— Ingen aning, vi får se vad som går att göra.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

K

2015-03-13 @ 01:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0